Leerstoelen > cultuur/techniek

De leerstoel cultuur/techniek op het gebied van de ‘kunstgeschiedenis in relatie tot de ontwikkeling van technologie en natuurwetenschap’ was tot januari 2004 ingesteld bij de Faculteit der Cultuurwetenschappen Maastricht.

Deze leeropdracht was een innovatieve leeropdracht omdat nog niet eerder relaties tussen kunst en wetenschap in Nederland op de academische agenda hebben gestaan. De opdracht en het leggen van dwarsverbanden tussen verschillende vakgebieden paste goed in de doelstelling van de stichting.
De Universiteit Maastricht heeft de leerstoel overgenomen en het onderzoeksprogramma van de Hustinx-leerstoel heeft een vervolg gekregen in een NWO-programma dat het hedendaagse genomics-onderzoek en bio-genetische kunst gaat onderzoeken.

Hoogleraren
Prof. dr Robert Zwijnenberg